Hoofdpijn

Heeft u last van hoofdpijn? Dan zult u in veel gevallen een pijnstiller slikken. Maar wat als dat niet meer (voldoende) helpt?

Wanneer u (langdurige) hoofdpijnklachten heeft, kunt u bij ons terecht. Wij richten ons op zowel patiënten met migraine als andere vormen van langdurige hoofdpijn, zoals clusterhoofdpijn en hoofdpijn als gevolg van een verhoogde spierspanning in de nek.

Voor meer informatie over hoofdpijnklachten, behandelingen en oefeningen kijkt u op onze website: www.hoofdpijnpoli.com

hoofdpijn

Hoofdpijn door kaakklachten

Problemen met het kaakgewricht zelf, maar ook gebitsproblemen kunnen hoofdpijn veroorzaken. Het lijkt dan alsof de pijn in het hoofd zit, maar eigenlijk zit het probleem in het kaakgewricht. Wanneer dit gewricht niet goed functioneert, kunnen de spieren verspannen. Dit kan hevige hoofdpijn veroorzaken. Deze is vaak aanwezig aan de zijkant (slaap) van het hoofd, maar kan ook in de onder of bovenkaak of rond het oor voorkomen.

Kaakproblemen kunnen ontstaan door:

• Nagelbijten, penbijten (dan wordt de kaak aan één zijde belast)
  • Tandenknarsen
  • Stress
  • Gebitsproblemen, bijvoorbeeld wanneer er een brug/kroon geplaatst is of een kies getrokken is zijn. Mensen gaan dan vaak aan één kant kauwen.
  • Langdurig openhouden van de mond
  • Een klap of stoot tegen de kaak

De symptomen die aanwezig kunnen zijn bij kaakklachten zijn:

• Knakje/krakje horen tijdens opendoen van de mond
  • Een piep in het oor hebben
  • Duizeligheid
  • Bij het langzaam opendoen van de mond is vaak te zien dat de onderkaak een kleine bewegingen naar links of naar rechts (deviatie) maakt.
  • De mond niet ver genoeg meer open kunnen doen (normaliter kunnen er 3 knokkels in de mond).
  • Pijn of vermoeidheid van de kauwspieren tijdens het eten
  • Pijn in de kaken
  • Moe van het kauwen
  • Pijn bij het geeuwen
  • Moeite hebben met het kauwen van hard of taai voedsel
kaakgewricht

Wilt u iets vragen of een afspraak maken? Mail ons!